Are you investing enough in your product showcase?

Lunedì 01 Ottobre 2018 - 08:09

Are you investing enough in your product showcase?
Ti piace questo articolo? Condividilo con i tuoi amici!

You have taken care of every single detail.
You've selected the best raw materials, verified step by step every process, projected and enhanced the production part using the most futuristic technologies and you've choosen the most catchy and sexy design for your packages.

Still, you're not selling as much as you planned to.
Probably you're not giving the right attention to the final and most important part of the selling scenario. The question is: do you have the right focus on your product showcase?

The frenetic pace of the modern age is increasingly leading end consumers to attend malls and large shopping centers, where thousand of products, very similar to each other, are mercilessly compared in tight spaces and often it is impossible to highlight the qualities of individual productions.
What really makes the difference, in this advertising chaos, is the exhibition strategy!

In fact, statistics show that the right display choice can lead to an average sales growth rate of 30% and an outstanding brand reputation increment.
It's pretty easy to understand why the wood is the right choice: it emphasizes the characteristics of naturalness, enhances the advertising message and gives prestige to your products. On the other hand, it makes exhibitors more durable, thus reducing expenses in the medium to long term.
Ultimately then a wooden display will not only brings you a sales growth, but it will even allow you to spend less!

Don't waste time anymore: change your exhibition strategy.
Make the right choice: go for wood!


View all products


Altre news

  • Lunedì 01 Ottobre 2018

    Neuromarketing: il profumo dei soldi

    Neuromarketing: il profumo dei soldi

    Un profumo può radicalmente cambiare la vendita di un prodotto. Ed è la scienza a dimostrarlo

  • Martedì 24 Luglio 2018

    9 motivi per scegliere un espositore in legno ad incastro

    9 motivi per scegliere un espositore in legno ad incastro

    Stai valutando come presentare i tuoi prodotti e non sai cosa scegliere? Ecco 9 punti che ti chiariranno ogni dubbio!

  • Venerdì 29 Giugno 2018

    Stai dando la giusta importanza alla presentazione dei tuoi prodotti?

    Stai dando la giusta importanza alla presentazione dei tuoi prodotti?

    L'esposizione dei prodotti è l'ultimo processo prima della vendita. Lo stai curando adeguatamente?

X
Per migliorare il servizio, Amici Atos di Amici Daniele e C. Snc ed i suoi partner utilizzano i cookie. Continuando la navigazione del sito ne accetti l'utilizzo.
Se desideri maggiori informazioni sui cookie e su come modificare le impostazioni del tuo browser, leggi la nostra politica in materia di cookie.

ACCETTA